Kawasaki 
KX450

KX450

Al meer dan 40 jaar worden de Kawasaki KX modellen gemaakt met één doel; rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Om de concurrentie in de felbevochten MX1 klasse wederom een stap voor te blijven introduceert Team Green voor 2019 de compleet nieuwe KX450. Een revolutionaire machine boordevol nieuwe features zoals een nieuwe oliegevulde voorvork, elektrische start en een hydraulische koppeling!

Nieuw

Een nog sterkere krachtbron

De nieuwe viertakt krachtbron van de KX450 is maar liefst 3.4 pk sterker geworden, terwijl de koppelcurve vlakker is gemaakt voor een nog soepelere vermogensafgifte. Dankzij de nieuwe compacte klepbediening konden de kleppen worden vergroot en nog steilere nokkenassen worden geplaatst. Ook het inlaatkanaal werd verbeterd voor een nog betere airflow.

Elektrische Start

Voor het eerst is een elektrische start ook terug te vinden op een Kawasaki KX model, waardoor starten gemakkelijker wordt dan ooit tevoren.

Hydraulische koppeling

Een andere noviteit die voor het eerst te zien is op een Kawasaki Motocross machine is de nieuwe hydraulische koppeling. Deze is niet alleen lichter te bedienen, maar geeft ook een nog directer en constanter gevoel onder alle omstandigheden.

Lichtgewicht Aluminium frame

Het frame van de KX450 werd verder verbeterd voor nog meer stijfheid, dit is mede mogelijk doordat het motorblok nu ook een dragend deel van de constructie is geworden. Ook de achterbrug werd vernieuwd voor een betere balans, meer stijfheid en meer tractie.

De beste handling ooit

Ondanks de toevoeging van een elektrische start en de terugkomst van een oliegevulde voorvork hebben de Kawasaki engineers de gewichtstoename tot een absoluut minimum weten te beperken. Het resultaat is het meest compacte rijwielgedeelte ooit dat met een totaal gewicht van 110kg slechts 1,3 kilogram zwaarder is geworden dan zijn voorganger, een unieke prestatie!

Nog meer grip

Om het grotere vermogen optimaal te kunnen benutten werd de tractie van zowel het voor- als het achterwiel nog verder verbeterd. Aan de voorzijde werd dit gerealiseerd door de toepassing van een grotere wielas, terwijl aan de achterzijde de schokdemper en het linksysteem werden aangepast.

Oliegevulde voorvork

De hoogwaardige nieuwe oliegevulde voorvork heeft een diameter van maar liefst 49 mm voor ongekend veel stijfheid. De binnenpoten zijn eveneens extra groot uitgevoerd voor een soepele werking en perfecte demping.

Krachtigere remmen

De achterremschijf werd vergroot naar een indrukwekkende 250mm, waardoor deze in perfecte harmonie werkt met de enorme 270 mm remschijf aan de voorzijde. Een nieuwe voorremcilinder zorgt voor nog meer controle en betere remprestaties.

Launch Control Mode

Net als de Kawasaki fabrieksrijders heeft de KX450 Launch Control Mode voor optimale tractie tijdens de start zodat je zo snel mogelijk bij de eerste bocht aankomt.

DFI injectie met drie mappings

Met de meegeleverde stekkers kan snel en gemakkelijk gewisseld worden tussen een van de drie ECU mappings (standaard, harde baan, zandbaan) voor de optimale prestaties onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Perfecte Ergonomie

Dankzij het in vier standen verstelbare stuur en de in twee standen verstelbare voetsteunen is de KX450 perfect aan te passen aan de lichaamsbouw en persoonlijke voorkeuren van de rijder. Een unieke Kawasaki feature!

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Motor

  • Type motor

    Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor

  • Cilinderinhoud (cm3)

    449 cm³

  • Boring x Slag

    96 x 62,1 mm

  • Compressieverhouding

    12.5:1

  • Kleppensysteem

    DOHC, 4 kleppen

  • Brandstofsysteem

    Brandstofinjectie: 1 x Ø 43 mm (Keihin)

  • Ontsteking

    Digitaal DC-CDI

  • Start systeem

    Elektrisch

  • Smering

    Geforceerde smering, semi-dry sump

Remmen & Vering

  • Remmen, voor

    Enkele semi zwevende 270 mm remschijf. Remklauw: Dubbele zuiger

  • Remmen, achter

    Enkele 240 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger

  • Vering, voor

    49 mm omgekeerde Separate Function Air voorvork - drievoudige luchtkamer (SFF-Air TAC). Compressiedemping: 22-voudig. Uitveerdemping: 20-voudig

  • Vering, achter

    Uni-Trak. Compressiedemping: 19-voudig (lage snelheid), 4-voudig of meer (hoge snelheid). Uitgaande demping: 22-voudig. Veervoorspanning: volledig instelbaar

Prestatie & Transmissie

  • Transmissie

    5 versnellingen

  • Eindaandrijving

    Ketting

  • Primaire overbrengingsverhouding

    2.727 (60/22)

  • Overbrengingsverhouding 1e

    1.750 (28/16)

  • Overbrengingsverhouding 2e

    1.412 (24/17)

  • Overbrengingsverhouding 3e

    1.188 (19/16)

  • Overbrengingsverhouding 4e

    1.000 (19/19)

  • Overbrengingsverhouding 5e

    0.875 (21/24)

  • Eindoverbrengingsverhouding

    3.846 (50/13)

  • Koppeling

    Natte multi-plaat koppeling, handbediend

Frame & Afmetingen

  • Type frame

    Perimeter frame, aluminium

  • Spoor

    122 mm

  • Veerweg voor

    305 mm

  • Veerweg achter

    307 mm

  • Band, voor

    80/100-21 51M

  • Band, achter

    120/80-19 63M

  • Stuurhoek links / rechts

    42° / 42°

  • L x B x H

    2.185 x 830 x 1.275 mm

  • Wielbasis

    1.485 mm

  • Grondspeling

    340 mm

  • Zithoogte

    955 mm

  • Brandstofcapaciteit

    6,2 liter

  • Rijklaar gewicht

    108,8 kg

Prijzen

Kawasaki KX450 2019

Nu in onze showroom en is direct leverbaar .
Vanaf

9,449 €