Kawasaki 
KX250

KX250

De populaire KX250 is gebaseerd op de succesvolle viertakt KXF lijn van Kawasaki en staat garant voor baanbrekende innovaties en prestaties. Zoals meer vermogen, een 1,7 kilo lager gewicht en een legio aan technische en design updates. En heel bijzonder: voor de eerste keer op een KX machine zijn ‘’in-mould’’ driedimensionale graphics gebruikt.

KX250

De dubbele injectoren en de valstroom inlaat zijn mijlpalen op de weg naar nog betere prestaties. Door de routing van de inlaatlucht te optimaliseren is de verbrandingsefficiency verbeterd. Dat zorgt weer voor nog beter oppakken en snellere acceleratie, met name in het lage en midden toerenbereik.
Betrouwbaarheid en uithoudingsvermogen zijn essentieel voor competitiemotoren. De inmiddels legendarische betrouwbaarheid van de KX250 is weer verder verbeterd door de cilinder anders te honen en door de toepassing van lagerschalen op de drijfstang. De nieuwe hoontechniek verbetert het oppervlak van de cilinderwand voor een betere smering en lagere wrijvingsweerstand. De toepassing van lagerschalen in plaats van naaldlagers voor het big-end draagt ook weer bij aan een langere levensduur en lagere interne mechanische wrijvingsverliezen.
De befaamde Kawasaki ‘’bridge-box’’ zuigerbodem is nog lichter geworden. Dit in combinatie met de offset geplaatste cilinder (technologie die gedeeld wordt met niet alleen de KX450 maar ook met Supersports als de Ninja ZX-10R en de Supercharged Ninja H2), verbetert de mechanische efficiency en levert daardoor meer vermogen op.
Het motorblok werd in totaal 0,8 kilo lichter, bij het rijwielgedeelte werd ook nog eens een kilo gewichtsbesparing gerealiseerd. Verder kregen de Type2 Showa Seperate Function voorvork en Uni-Trak achtervering nieuwe settings voor nog meer feedback en een soepele werking. Het frame is eveneens nieuw en werd 6 mm smaller en 90 gram lichter, terwijl de achtervork een geoptimaliseerde wanddikte heeft gekregen wat een gewichtsbesparing van 190 gram opleverde.

Features

Verstelbare voetsteunen

In twee standen verstelbare voetsteunen (5 mm lager), aan te passen aan de lengte en voorkeur van de rijder. In de laagste positie wordt zowel het zwaartepunt van de motor als ook het gezichtsveld van de rijder verlaagd. Dit draagt bij aan de stabiliteit, zowel fysiek als mentaal.

Race-ready voorvering

De buitenste vorkpoten zijn voorzien van een super harde titanium coating die slijtage tegengaat. Deze zelfsmerende alumite coating vormt een harde, wrijvingsarm laag die het aluminium beschermen en wrijving en stick-slip voorkomen voor een nog soepeler werking.

Verstelbaar stuur

De kroonplaat heeft twee sets stuurhelftsleuven en de stuurhelften zijn omkeerbaar, waardoor de rijder de keuze heeft uit vier standen voor het stuur: 25 mm naar voren, 15 mm naar voren, standaard en 10 mm naar achteren.

Uni-Trak achtervering

Doordat de bevestigingspunten onder de swingarm liggen, kan het veersysteem nauwkeuriger worden afgesteld. De tweevoudig instelbare compressie biedt een breed scala aan tuningopties. De zelfsmerende alumite-coating op de cilinderwand vermindert de slijtage en verbetert de schokdemperwerking. De herziene afstelling zorgt voor een verbeterde demping, wat resulteert in een betere handelbaarheid en stabiliteit bij hoge snelheden.

Fabrieks-tuning

De van de fabrieksmachines ‘’Bridged-box bottom’’ zuiger is rechtstreeks van de fabrieksmachines overgenomen. De befaamde Kawasaki ‘’bridge-box’’ zuigerbodem is nog lichter geworden. Dit in combinatie met de offset geplaatste cilinder verbetert de mechanische efficiency en levert daardoor meer vermogen op.

Slanker, vlakker design

Alle kappen zijn zo minimaal mogelijk gehouden, zelfs de luchtgeleiders van de radiatoren zijn slanker geworden. Daarnaast sluiten zadel en tank naadloos nog vlakker op elkaar aan voor een maximale bewegingsvrijheid.

Separate Function front Fork (SFF) Type 2

SFF (Separate Function front Fork) Voorvork met schokdemperunit in de linkerpoot en veer in de rechterpoot. Deze technologie is rechtstreeks overgenomen van Kawasaki's fabrieksracers en zorgt voor meer grip voor het voorwiel, betere demping, meer rijcomfort, verbeterde weerstand tegen doorslaan en een grotere stabiliteit bij krachtig remmen en het landen na een sprong. De herziene klepafstelling zorgt voor een verbeterde demping, wat resulteert in een betere handelbaarheid en stabiliteit bij hoge snelheden.

DFI injectie met drie settings

Met de meegeleverde stekkers kan snel en makkelijk gekozen worden uit een van de drie (standaard, hard, zacht) ECU settings voor de brandstofinjectie.

Grote remschijven

De remschijf voor heeft een diameter van 270 mm en is uitstekend doseerbaar met een enorm remvermogen. Ook dragen de remschijven (zowel voor- als achter) bij aan de sportieve looks.

Launch Control Mode

Rechtstreeks van het fabrieksteam overgenomen. Met 1 druk op de knop zorg je voor maximale tractie met meer kans op een goede start op slipperige ondergronden.

Instelbare ECU

De lichtgewicht ECU is speciaal ontwikkeld om de zware omstandigheden van het motocrossen te kunnen weerstaan. Via de bijgeleverde stekkers kan er uit drie verschillende mappings gekozen worden. Deze mappings kunnen overigens met de optionele KX FI Calibration Kit naar eigen wens geprogrammeerd worden.

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Motor

  • Type motor

    Vloeistofgekoelde, 1-cilinder 4-takt motor

  • Cilinderinhoud (cm3)

    249 cm3

  • Boring x Slag

    77 x 53,6 mm

  • Compressieverhouding

    13.4:1

  • Kleppensysteem

    DOHC, 4 kleppen

  • Brandstofsysteem

    Brandstofinjectie: 43 mm (Keihin) met dubbele injectie

  • Ontsteking

    Digitaal DC-CDI

  • Start systeem

    Primaire kick

  • Smering

    Geforceerde smering, semi-dry sump

Remmen & Vering

  • Remmen, voor

    Enkele semi zwevende 270 mm remschijf. Remklauw: Dubbele zuiger

  • Remmen, achter

    Enkele 240 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger

  • Vering, voor

    48 mm omgekeerde telecopische Separate Function (SFF) voorvork type 2. Compressiedemping: 22-voudig. Uitgaande demping: 20-voudig. Veervoorspanning: 40-voudig

  • Vering, achter

    Nieuwe Uni-Trak. Compressiedemping: 19-voudig (lage snelheid), 4-voudig (hoge snelheid). Uitveerdemping: 22-voudig. Veervoorspanning: volledig instelbaar

Prestatie & Transmissie

  • Transmissie

    5 versnellingen

  • Eindaandrijving

    Ketting

  • Primaire overbrengingsverhouding

    3.350 (67/20)

  • Overbrengingsverhouding 1e

    2.142 (30/14)

  • Overbrengingsverhouding 2e

    1.750 (28/16)

  • Overbrengingsverhouding 3e

    1.444 (26/18)

  • Overbrengingsverhouding 4e

    1.235 (21/17)

  • Overbrengingsverhouding 5e

    1.045 (23/22)

  • Koppeling

    Natte multi-plaat koppeling, handbediend

Frame & Afmetingen

  • Type frame

    Perimeter frame, aluminium

  • Spoor

    123 mm

  • Veerweg voor

    310 mm

  • Veerweg achter

    310 mm

  • Band, voor

    80/100-21 51M

  • Band, achter

    100/90-19 57M

  • Stuurhoek links / rechts

    42° / 42°

  • L x B x H

    2.172 x 825 x 1.270 mm

  • Wielbasis

    1.478 mm

  • Grondspeling

    324 mm

  • Zithoogte

    945 mm

  • Brandstofcapaciteit

    6,4 liter

  • Rijklaar gewicht

    104,5 kg

Prijzen

Kawasaki KX250 2019

Nu in onze showroom en is direct leverbaar .
Vanaf

8,449 €